Tuesday, July 12, 2011

Award dari Cik Adik Manis Tun Telani

Selamat Malam teman2 semuaaa.......wehoooooo...mlm ni dgn rasa gumbira dan berbesar hati lieza angkut dan tayang award ni..dari siapa kah itew...tentulah dari Cik Adik Manis ni ha...Tun Telani Life is constant battle...
Terima kasih Tun...cantik lak bila akak gantung nih...ampun yer Tun agak terlewat akak nak gantung...biasalakan Tun weekend biasanya sibuk dgn berbagai2 acara...heheheh....disamping award ni kan ada homework sikit..tak byk 7 jer...apa tu yer...haaaa ni diaaaaa...

7 PERKARA YANG ORG BELUM TAHU TENTANG DIRI KITA
(khas utk yg masih tak kenal siapa lieza terutama buat Tun Telani ni haaaa)

1) Ok la yg pertamanya k.lieza ni dok jer kat kuching tp sebenarnya berasal dari selangor...kiranya org malaya laaa...dah 6 tahun merantau kat sini...sebenarnya ikut Mr. Hubby yg me volunteer kan diri utk berkhidmat kat Uitm Kota Samarahan pulak..sebelum ni kat Uitm Perak..jadi k.lieza dgn rela hati ikut ler ke sini.

2) Keduanya pulakkan....k.lieza ni skrg suri rumah sepenuh masa ler...dulu pernah bekerja 10 tahun lamanya..berhenti sbb ikut Mr. Hubby.

3) Ketiganya....hmmmm...apa yer..camni ler...sedia maklum kan nama penuh k.lieza kan...tp dari kecik k.lieza dipanggil dgn nama "Ija"..jer...masa sekolah2 kengkawan kebanyakkannya memanggil dgn nama Wati...pas tu bila lieza start keje org panggil "lieza"...gitu ler..

4) Ke empatnya pulak...dulu lieza dibesarkan di Sungkai Perak...tahun 93 family berpindah di Tmn Desa Jenderam Dengkil ..pulak sampai ler skrg.....Mak k.lieza asal Dengkil Selangor..Abah pulak Terengganu...pastu parents in law k.lieza lak dok kat Kinrara Puchong...so kalau balik kampung tak gaduh mana pun sbb dekat jer..bebila masa bole check in dan check out.

5) K.Lieza ni kan...agak sensitif ler juga...asal cite sedih jer mengalir airmata berduyun2..baca novel pun boleh sedih giler...apa2 jer la yg sedih mmg nak nangis.mudah benor nak tersentuh...kalau berita gumbira pun bole nak nangis...ishhh mudah benor airmata nih nak kuar tau...tp walau pun sensitif tp mudah nak ketawa dan tersenyum otak pun gila2...suka buat lawak bodoh...huahuahuahua

6) Ke Enamnya pulak kan...sebenarnya k.lieza tak pernah terpk dan tak terjangka bole dok kat sarawak nih...dulu2 pernah ler plan2 dgn best fren nak gi jejalan ke kuching ni tp tak kesampaian...tup tup tup k.lieza bukan berjalan atau makan angin tp terus berhijrah ke sini..tak sangka kan..

7) Ke Tujuh..ehhh apa lagi yer...gini ler...k.lieza ni umur dah 36..tp kan anak sulong baru jer 6 tahun...sbb umur k.lieza umur 29 baru mendirikan rumahtangga...dulu2 org kata...kita enjoyyyyy...ngehnghengeh....tp kan k.lieza masa tu org kata bunting pelamin..terus lekat...tp takder rezeki genap 3 bulan jer k.lieza keguguran...4 bulan pastu k.lieza pregnant semula..lahir la anak pertama pada oktober 2005..

Haaaaa amacam puas hati tak...ok la tuh kan.....buat Tun..terima kasih yer Tun...semoga perkenalan ini akan berkekalan yer..alahhhh tp sapa nak tag yer..kalau akak skip bole tak...sbb akak tgk dah byk org dapat...heheheh bole yer Tunnnnnn....bole laaaaa...

7 comments:

tun_telani said...

hahaha.. demi kak lieza cayang ni, tun kasi laa pelepasan menge-tag tu. hihi.. tun ingatkan hasben akak polis/askar.. ke mmg polis, tp keje ngan uitm? erk.. uitm pun ada hire polis ke? hihi...

wahh.. ayah kak lieza org ganu ye.. kalau tiba2 terbalik ganu tu, blh aa singgah kg tun kat kemamang ^^

nnti2 kalau tun pegi kuching tun nk gi mkn nasi umah akak ye.. hihi..

Ezadlieza said...

Tun....org ganu gak tun..sberang takir....ler takkan nak g umah akak nak mkn nasi jer...lauk2 sekali tak mau ke...diet ekkk...

Ezadlieza said...

Tun...lupa lak tun...asben akak tu pensyarah jer kat uitm tu...yg nampak cam polis tu sbb asben akak dilantik jadi salah seorang pegawai PELAPES TUDM...hehehehe

Mama Hawa/Mama Nani said...

Salam Lieza..
ada kena tag jgk..hehehe sama lah kite :)

Nieza said...

Assalam kak Lieza..best baca kisah akak ni...ada 2-3 persamaan la kita. nieza pun family panggil ija kwnx2 panggil nieza. nieza pun sensitif juga..hehe btw best dapat kenal kak lieza:)

Ezadlieza said...

Mamahawa...

salam kembali...dah kena tag nih mama..mama pun kena yer..hehehe..nanti lieza nak jenguk ler cite mama lak...

Ezadlieza said...

Nieza

Waalaikumsalam Nieza...nampaknya ada persamaan ler kita yer...Lieza Nieza...hehehehe...sensitif juga jer Nieza...nak buat camner kan...akak pun seronok kenal dgn nieza...