Thursday, April 9, 2009

Sambal Jowo


Sambal ni aku masak atas permintaan Mr. Hubby ku....sapa mkn mmg akan kuar api n asap sekali kat tinga tuhhh...perghhhhhh...mmg pedas giler ni aku buat...sumber resepi ni biasa ler dari MIL aku ....nasib ler aku n Mr. Hubby ni mmg taksub dgn kepedasan..kalau tidak jenuh...
Sambal ni mkn dgn lempeng ker..jejemput..atau roti canai ker...mmg besh..org ketuk pintu pun takkan dgr weeiiiii.....wa ngomong luuuuu...
Senang jer nak buat...Cili Padi sepenuhnya...tauhu n tempe di goreng dulu....air asam jawa..belacan...bawang kecil, bawang beso, bawang putih..belimbing buloh or tomato...cara2 aku rasa sume org tau buat..mcm buat sambal nasi lemak ler..lebih kurang..tp ni cili padi..n letak tempe n tauhu..ikan bilis...haa senang jer...layanzzzzz.

3 comments:

MaMaQaYPo FaMiLy said...

wuhu... nampak pun dah agak.. mesti PEDAS!!! berasap otak ni...

Ezadlieza said...

mama...mmg berasap nih....sampai saya pun dah flat dah..mcm tak bole mkn pedas lak rasanya...

Anonymous said...

salam...huhu...walau pedas manapun xkisah.....da bese da mkn pedas..