Tuesday, April 27, 2010

Cucur Jagung


Cucur Jagung ni aku buat utk bekpes....besh betul ler cucur jagung ni..ni ler pestime aku buat...n pestime juga buat cucur guna yis..sbb biasanya aku guna Sodabikarbonat jer..mmg ada kelainan sikit pada rasanya...seperti biasa ler aku amik resepi ni kat Dapur K.Nor Ganu tu...saya CnP resepinya yer K.Nor...muahhh

CUCUR JAGUNG

1 cawan isi jagung (lebih kurang satu biji jagung fresh)
1/2 cawan isi udang yg dipotong kecik
2 cawan tepung gandum
1bj telur
1 sudu teh yis
1 sudu teh garam
1 sudu teh gula
daun saderi ~ dihiris
daun bawang ~ dihiris
1 bj cili merah ~ dicincang
1/2 labu bawang besar ~ dicincang
3/4 cawan air
minyak utk menggoreng

1. Masukkan kesemua bahan2 kecuali air dan minyak kedalam sebuah bekas.
2. Masukkan air sedikit demi sedikit dan kacau hingga sebati.
3. Biarkan seketika, lebih kurang 15 - 30min atau sehingga adunan nampak naik.
4. Panaskan minyak dan gorenglah sehingga masak.
5. Toskan dan boleh la dihidangkan dgn sos kegemaran anda..
6. Selamat mencuba...


No comments: