Wednesday, January 6, 2010

Alam Persekolahan



Tahun ni bermula lah alam persekolahan buat Enas(tak sangka dlm diam dah berumur 5 tahun dah Enas) sessi dari jam 8.00am - 12.00pm...walaupun baru Tadika tapi rutin hariannya kini pun byk berubah...seawal pagi dah bangun mandi...alhamdulillah tak susah nak bangunkan Enas seawal pukul 6.00am....almaklum lah tak pernah sekali pagi2 buta camtu dia bangun mandi tp semuanya berjalan dgn lancar dan Enas pun begitu excited utk ke sekolah, mungkin dah bosan asyik2 tgk muka yang sama kat umah..hehhehehe..

Masalahnya pula pada Eryna...kalau dia terbangun pagi tu..melolong lah dia di pagi yg dingin tu melihat kakaknya pergi ke sekolah...nak ikut katanya...puas juga nak pujuk..dah lah menjeng sikit Eryna ni...huishhhh...

Tatkala itu rutin aku sebagai Ibu pun ada sedikit perubahan ler juga...seawal pagi gitu kena sediakan bekpes utk bekalan Enas ke sekolah..kalau tidak sebelum ni tak lah terlalu awal dapur ku berasap..hehhehehe...begitu juga la dgn rutin si Ayah...pepagi kena hantar Enas pergi sekolah dulu selepas tu jam 12 tgh hari kena ambil Enas dari sekolah...itulah tanggungjawab Ibu dan Ayah bila anak sudah mula bersekolah...satu pengalaman yg menyeronokkan...dan akan lebih mencabar dimasa akan datang bila mana mereka meniti alam remaja pula...

3 comments:

wanie hidayat said...

yey..!!enas da pegi skolah.....da bz mcm ktorg gak...nant enas ade homework...bley bwat ktorg nye asgmnt nant...hehe..

Ezadlieza said...

yola tu...nanti enas bole tolon yer buat assignment...abih ler sume jd gambo org lidi jer nanti..

wanie hidayat said...

hahaha......ape daa....ayah kn org construction...mest la enas pon pndai lukis2...hehehe....xpe xpe...org lidi pon org lidi la....hehe....tp jgn lukis umah tingkap tinggi lg dr pintu yea....hahahaha...