Monday, December 5, 2011

Banjir Di Kampungku Tmn Desa Jenderam

Bahagian dapur...ruang makan..apa lah yg sedang di fikirkan wahai emak ku...



Ruang Tamu

Setelah 9 tahun tak banjir akhirnya 2/12/11 air telah naik di sebahagian kawasan yg rendah dikampung lieza di Tmn Desa Jenderam Hilir..sama hari masa Kajang banjor teruk hari tu....last banjir kat kg lieza masa tu 1 mei 2002..dan sebelum tu kali pertama banjir pada Dec 1995 dan tak silap masa ni juga pertama kalinya banjir teruk membabit kawasan Sri Muda Shah Alam..tapi kan sebelum2 ni tak pernah sekali pun dapat snap gambo2nya..yelah kan masa tu teknologi hp dan kamera tak ler secanggih sekarang...skrg kalau takder kamera, hp pun ada bole snap gambo serta merta kan...jadi dikesempatan ini nak juga ler tepek gambo2 banjir di kampung lieza nih...(gambo ni sebenarnya ehsan dari adik2 ipar lieza yg dok berdekatan dgn umah mak dan abah) jadi jom lah layan gambo2 ni yer...terima kasih pada yg bertungkus lumus membantu mak dan abah di kampung...anakanda di sini hanya mampu melihat mendengar dan mengikuti berita sahaja...dan sentiasa berdoa semoga tiada ada kejadian yg buruk menimpa.

2 comments:

intan morsalin said...

singgah sini n follow...ooojenderam pon banjirv gak yer...
smoga emak ezadlieza tabah yer...
penatkan kalau umah kena banjir..nak kemas,nak cuci..sume perlukan tenaga...

tun_telani said...

dah lama x banjir kt kampung.. tp umah kat kampung tinggi, dulu2 kalau naik air sampai anak tangga ke 2 je.. zaman kecik2 dulu suka betul bila banjir, siap naik basikat round kampung beramai2 lagi. hehe