Monday, October 10, 2011

Akibat Antng2 Klip - Ingatan buat Enas

Anting2 klip

Beberapa hari ni Enas tak sihat batuk pas tu demam..yg herannya demamnya mcm tak kebah2 heran juga la..sbb biasanya kalau lieza rasa badannya ada dedar mcm nak demam bila bagi makan ubat terus kebah dan tak jd demam....tp kali ni mcm pelik ler juga...risau ler juga kan..hari sabtu tu asyik dok tonyoh pembaca suhu kat dahi tp tak surut dari 39 darjah....takpelah...dan pagi Ahad semalam masa nak buka baju Enas utk mandikan die terperasan telinganya merah...sekali bila buka anting2 nya haaaa amikkkk ko...kesan dari anting2 klip yg Enas pakai tu jadi macam gambo kat bawah nih...selama 2 hari berturut Enas pakai..selama itu lah lieza suruh die buka jgn pakai lg..tapi si anak dara ni suka hias2 dan tak mau buka..bila ditanya tak sakit ke??? dia jawab "tak sakit" jd lieza pun biar jer lah..tp kalau lieza paksa die buka mesti tak jadi mcm ni kan...ada sikit terkilan juga dihati.....jadinya semalam bawa pergi klinik...doktor check tekaknya tak de apa yg menyebabkan die demam...sekali tgk telinganya..haaaa mungkin disebabkan telinganya itu ler Enas Demam...terjawab sudah...sian pulak tgknya...luka juga cuping telinganya tu..mungkin darah tak jalan...tapi alhamdulillah dah beransur pulih lukanya dan demam pun dah kebah bila dibuka anting2nya dan bila luka kat telinganya dah kering...ishhh macam2 ler pulak bila si ayahnya takder tauuuu...

Masa ni baru dibuka anting2 klip tu..berdarah juga ler


Hari ni nampak dah ok sikit kurang merah dan bengkaknya.....cuma tinggal batuknya saja yg masih berbaki..dan Enas tak bersekolah hari ni...

Bila ditanya nak pakai lagi tak anting2 nih....Enas jawab tak mau dah...biar lah sebagai satu peringatan buat dirinya...yg selalu minta nak pakai anting2...dan peringatan juga buat Lieza kalau dah rasa mungkin tak berapa elok terus jer bertindak tak yah layan jer die nak ke taknak kan...sakit ke tak...tp mmg tak sangka ler jadi camgitu..apa pun hmmm...ingatttttt!!!!

4 comments:

K.Nor said...

terkena jangkitan kuman la tu... sbb tu demam tak kebah.. sib baik cpt sedar tu lieza

tun_telani said...

adoii...... tun pulak yg rasa ngilu bila tgk..

Ezadlieza said...

K.Nor..tu la nasib liza nampak kemerah merahna telinganya tu...alhamdulillah dah kering dah skrg.

Ezadlieza said...

Tun...akak tgk lg terasa ngeri..bila kuar darah lagi ler...