Friday, October 22, 2010

Ubat Demam...Batuk...Selsema

Ubat utk kami anak beranak..

Posting apa lak tu yer....gitu ler kejadiannya yang menyebabkan sekian lama lieza tak bersiaran...selepas Muaz pulih dari demam campaknya...lieza pulak batuk selsema...Enas pun batuk selsema...Eryna pada asalnya hanya selsema sikit diakhiri dgn batuk dan demam terus...Mr. Hubby pulak ada ler kena batuk juga hasil tempias dari bini die ni kan.....lama sungguh tak kena mcm ni...tetiba semua sekali kena..

Last Friday pegi klinik, lieza..Enas, Eryna dan Si Ayahnya sekali haaaa...amik kooooo...sekali pegi semua sekaliiiii.....setelah berbulan2 tak pegi...tetiba semua jumpa doktor...dapt ler segala ubat yg harus dimakan...masa ni Eryna cuma selsema sikit jer berbanding dgn Enas...tapi bila Enas dah kebah dari batuk dan selsema...malam selasa tu pulak Eryna mula batuk2 tanpa henti dan suhu badan Eryna pun mula panas....utk itu cuma beri ubat yg dah diberi oleh doktor masa hari jumaat tu..ubat demam selsema dan ubat batuk..seperti biasa lah bila siangnya nampak macm dah kebah tp bila mlm menjelma panas lagi dan panas lagi...aikkkkk..risau juga...tapi nasibler panasnya masih tak melebihi 39 darjah...mcm tak jalan jer ubat tu...so semalam pegi lagi klinik..beritahu doktor Eryna ni dah batuk yg berkahak dan juga demam...pas tu dpt ler ubat yg berasingan ubat demam lain..ubat batuk lain..pas tu tambah lagi ubat antibiotik...haaa...mlm tadi nampak ada perubahan...tak panas mcm yg sebelumnya...

Alhamdulillah pagi ni tgk Eryna dah kebah dari demamnya dan mula ler ceria semacam pulak...cuma selera makannya tak pulih lagi....

Wahhh panjangkan story mory hari ni, ini ler kisahnya sepanjang 2 3 minggu nih...bermula dgn Muaz dan seterusnya...hahahha....itu ler puncanya lieza takder mood segala..nak update ker..nak masak pun tak der mood tp masak ler juga ,tp alakadar jer...nak makan pun tak selera bila tgk anak2 tak sihat nih...risau makcikkkk wweiiiiiiii....nasib ler jadi housewife..perhatian pada anak2 lebih ler sikit...bole juga dok pantau2 kepanasan....segala galanya lah.....boleh tgk 24 hours...at last...syukur alhamdulillahhhhhhhh..aminnnnn..

2 comments:

K.Nor said...

salam lieza, sabar ya... semoga semuanya segera sembuh ... amiinn

psst!!! patut la sunyi jer dapur tak ada bunyi org duk skodeng :)

Ezadlieza said...

Salam K.Nor

Thank yer K.Nor...alhamdulillah semuanya sakit makit nya dah sampai penghujungnya...

K.Nor...pas nih abih ler ketang ketung lg dapur tu....